A Note

^_^

To vent, or not to vent


f:id:nipponianippon:20200421092544j:plain



Browsing on phone w that O2 sat.
#COVID19 tips from NYC. Anecdotal for now.
1. Proning patients helps O2 sats. Have them lie on belly.
2. Don't intubate for low O2 sats alone. Look at mental and resp status. Hi-Flo NC helps.


私訳:
「SpO2 54%で普通にスマホいじってますわ。
 COVID-19を診るNYCの現場から。
 1. 寝かすのは腹ばいおすすめ。SpO2の数値改善する。
 2. SpO2の数字ヤバいだけを見て挿管しないこと。Hi-Flo NC=経鼻酸素使えます。

.
.




          • -


Why Ventilators May Not Be Working Well for COVID-19 Patients | Time

Some doctors moving away from ventilators for virus patients
https://apnews.com/8ccd325c2be9bf454c2128dcb7bd616d



NEW YORK (AP) — As health officials around the world push to get more ventilators to treat coronavirus patients, some doctors are moving away from using the breathing machines when they can.

The reason: Some hospitals have reported unusually high death rates for coronavirus patients on ventilators, and some doctors worry that the machines could be harming certain patients.

The evolving treatments highlight the fact that doctors are still learning the best way to manage a virus that emerged only months ago. They are relying on anecdotal, real-time data amid a crush of patients and shortages of basic supplies.


私訳、抄訳:
「COVID-19の患者に人工呼吸器は本当はよくないかもと思って使用を避ける医師が出てきてる。
 理由:呼吸器=Ventで管理してる患者の死亡率の異常な高さを認める病院が出てきてて、これは利益よりも害のほうが大きいと感じてる。
 ほんの数ヶ月前に地上に現れた未知のウイルスを相手にしているから、リアルタイムで治療法そのものを更新していくしかない」


あー英語の記事を引いたからおれも英語で書くと On treatment strategy of COVID-19 patients, there's a cloud of suspicion circulating in the medical community that excessive use of mechanical, invasive ventilation is doing more harm than good on a lot of patients ですわ right now.

これは興味深い展開やんか。日本ではレスピと呼ぶ現場もあるようだけどこれは本当は違うものの名前で、人工呼吸器は英語圏ではベンチレーター略してVentですわ。Ventで

COVID-19が怖いのはその人体への攻撃力もそうだが何より現場の医療者にとって全く未知のウイルスである、ということやんか。例えるなら目の前にいきなり足が八本ある宇宙人が現れて「ワレワレハ…」自己紹介し始めたところでそのタコちゃんをうぐいす餅でもてなせばいいのかそれともショートケーキでもてなせばいいのかなんて誰にもわからないやんか。もしかしたら甘いものは苦手で醤油せんべいが好きなのかもしれないし。

COVID-19はその状況であって宇宙人が突然来たということなので、当たり前だが標準的な治療戦略なんてものはこの地上のどこを探してもない、その五里霧中を現場の医師が手探りでああでもないこうでもないを試して、ああこれはちょっといいか、これはあかんようじゃを探っている状態やんか。

…語尾がですますに戻って、COVID-19が学術的に興味深いのは数理モデリングを含む疫学と、あと医学的には困難な臨床です。あえていうけどどちらも面白い。もちろんこれは外野から眺めていられる贅沢を自分が享受するから。現場の医療者はもう限界でしょう。医師も看護師も命の危険を侵す、それに見合う金なんてまったくもらっていないのだから、あとは仲間と患者を見捨てて逃げることができないという責任感と使命感だけで勤務している状態だと思います。逃げられるものなら逃げたいというのがほとんどの医療者の心境でしょう。医療者の限界は医療の限界です。医療の限界は日本の限界です。政府の恐るべき無策にも助けられてもうその限界が近い。